بلوچ کومے وپادار پہ وتے خاک و وطنا

بلوچ کومے وپادار پہ وتے خاک و وطنا

 
امیدواریم در کنار ما لحظات خوشی را سپری کنید... با تشکر , مدیریت وبلاگ
 

 

 

در باره ی ما

طبق معمول به وبلاگ خودتان خوش آمدید. قصددارم مطالبی را درموردتاریخ بلوچ ها و مهمترین افرادبلوچ وطوایف مختلف بلوچ و...گردآوری کنم. شمادوستان عزیز بادادن نظر درموردوبلاگتان مرادر کامل کردن اطلاعات کمک کنید. (باتشکرفراوان:سلمان رسولی)
پیوند روزانه
تشخیص مدل گوشی از روی شماره
نمره20
فیزیک90دانشگاه زابل
حریم عشق
ریاضی کاربردی90دانشگاه زابل
دلنوشته های ماباهم
کله گرمک خاش
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

جستجو درسایت
"لطفا از کلمات کلیدی برای جستجو استفاده کنید !!!


لوگوی دوستان
<--- لوگوي شما --->
طراح قالب


تبلیغات شما
شعر فارسی در وصف بلوچستان
نوشته شده توسط : سید سلمان رسولی

از مکان و مسکن و مأواي حاصلخيز او              از کوير و ساحل بحر عمان گويم سخن

از فراز کوه تفتان ، اژدهاي آتشين                سرد و آرام با دلي آتشفشان گويم سخن

من ز بزمان و شکار و صيد و آب معدنش            از جبال زنده سر بر کهکشان گويم سخن

از ديار پيپ ، فنوج ، آزباگ و کوه سفيد                 معدن نفت ، طلا و برليان گويم سخن

من ز بنت مير قنبر ، نيکشهر و قصر قند              من از ان پاينده مرد جاودان گويم سخن

زان همه آب روان ملک بمپور بحرگون              بس لطيف و نرم مثل پرنيان گويم سخن

ارض حاصلخيز و آن رودخانه پربرکتش             غله را انبار همچون سيستان گويم سخن

بخش سربازم بهشت خطه زرخيز من                 باغهاي سبز آن، چون بوستان گويم سخن

از ديار پيشين وخاک زر باهوکلات                   من ز خاکي که نباشد مثل آن گويم سخن

چابهار و بندر آزاد و بحر پر خروش                       از کنارک اين ديار مرزبان گويم سخن

از سفالکاران سرباز وسراوان سر فراز                   مردمان بي ريا وکاردان گويم سخن

از دلاور مردم سرحد ، خاش و زاهدان               از براي خاک ميهن جانفشان گويم سخن

 ازجنوب شرق ايران از هواي گرم گرم             چون دل اين مردم خونگرممان گويم سخن

مسکنم ، تاريخ گويد ساحل بحر خزر                 چون همان دريادلان قهرمان گويم سخن

سامي ام گويند ، اما آريائي زاده ام                           بازبان آريائي همچنان گويم سخن

سرزمينم راعرب خواند، مکا با ضم ميم                 وز مکوران خاک پاک مکران گويم سخن

تازيان را چ نباشد ، نام من گويد بلوش                اين چنين اسمي ز تورات زمان گويم سخن

هموطن با ضم ب گويد ، بلوچ نام مرا                     من به فتح ب و لام عيان گويم سخن

پاکزاد فردوسي در شاهنامه، از کوچ بلوچ             ذکر خيري کرده ، من از اين وآن گويم سخن

شاعر طوسم ، سگالنده همي خوان مرا                با عدوي خاک ميهن از تئان گويم سخن

سر ز راه خاک موطن، کي کنم هر گز دريغ                 عرصه پيکار را چون قهرمان گويم سخن

کيش من اسلام مي باشد ، زبانم آريا                    رايت اسلام را چون پاسبان گويم سخن

هنگ جمازم بود، نقش ستون  بيستون                   من زدور داريوش و آن زمان گويم سخن

دفن شد در زير خاکم لشکر اسکندري                        از نبرد و کارزار بي امان گويم سخن

زير پايم فرش کردم لشکر ، حجاج را                    آنچنانکه برگ ريزد در خزان گويم سخن

لشکر صفاريان را در سراوان ، شهر جالق             کرده ام تدفين ، من از ان مکان گويم سخن

از جدال تن به تن با پير استعمار ، من                  از بلوچ ، چاه تمين و زاهدان گويم سخن

ديلمي ها لشکري از قوم من در فوج  خود              داشتند ، زان لشکر پيل دمان گويم سخن

از جلال الدين خوارزمي، با قوم مغول                 من حمايت کرده ام تا پاي جان گويم سخن

از شکست گنجعلي ، والي شاه عباس ، من              با تو از شمس بلوچ پهلوا ن گويم سخن

نارواها ديدم از قوم مغول ، بي حد من                    از جفا و جورشان، من با فغان گويم سخن

دفع شر اشرف افغان را ، در کوه سفيد                   من نمودم مثل آن شير ژيان گويم سخن

از جفا خوردم اگر آن سيب زهر آلوده را 


از امير غزنوي ، در اصفهان گويم سخن

کشتن نادر ، سپس تا عهد شاهان قجر                    داد خود بگرفته ام ، از دشمنان گويم سخن

قلعه بمپور ، کو سايد سرش بر کهکشان                 هر ستون را بود ، صد داستان گويم سخن

تازيانه خورده ام ، از دشمنان بسيار من                  از نشان ظلمشان ، بر پشت جان گويم سخن

باز کرد يوغ اسارت ، انقلاب                               با سپاس زان ، خداي لامکان گويم سخن

سخت بيزارم من ، از کار خلاف و هرزگي              مرد کارم ، از براي آب و نان گويم سخن

سرزمينم مستعد ، و مردمانم  با هنر                        با مردمان دنيا ، همزبان  گويم سخن

گر بود ابزار کارم ، در امور صنعتي                    در جوار ، ملک چين واصفهان گويم سخن

دختران با هنر ، گلدوز و سوزن کار من                منحصر تنها به فرد ، از کارشان گويم سخن

رودهاي دامن ، بمپور ، سرباز و نهنگ                 جاريند ، افسوس من تشنه لبان گويم سخن

قلعه پهره ،  که از قاجار باشد يادگار                      از بن اين برج  ، عهد باستان گويم سخن

قادر ، اندر بارگاه  موطن  آزادگان                          با سري تسليم ،  بر اين آستان گويم سخن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





لينک ثابت |شنبه 9 آذر 1392برچسب:شعربلوچی؛داستان بلوچی؛بلوچستان؛مکران؛سرحد؛بلوچ؛تصاویربلوچی؛بلوچ عاشق,

| ادامه مطلب...

آخرین مطالب ...

» آدرس وب جدیدم
» ملا فاضل
» پدرم روزت مبارک
» بلوچی شعر
» کجایی؟
» ادان بلوچستان انت (اینجا بلوچستان است)
» بـے زانَــگ ایـں (8) ادبـی هَـکـیـم
» بلوچستان من (عکس)
» ویران
» حادثه آتش سوزی در دبیرستان دانشگاه دخترانه چابهار
» پسر بزرگ و زن دادشاه(عکس)
» سد گنجیں بلوچستان (لاشار)
» ماکت مسجد جامع دزک
» وجه تسمیه مکران
» ملانورمحمددرازهی
» کشاورز بلوچ (عکس وشعر)
» معرفی چند فایل pdf درباره ی قوم بلوچ(آموزش زبان بلوچی_داستانهای بلوچی_آداب و رسوم و...)
» داستان بلوچی( casso)
» شعر بلوچی(1)
» ﺑﯿﺎﺩ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﭘﯿﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻠﮑﯽ ﻧﺎﺑﻐﻪ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ

موضوعات


پیوند وبلاگ
اهل سنت فروش شارژ همراه اول ایرانسل رایتل و.... برترینهای شهرستان خاش فیزیک ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بلوچ قومی وفادارپه وتی خاک ووطنا و آدرس balooch۹۰.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


نویسنده وبلاگ

سید سلمان رسولی
کدهای شما
تصویر تصادفی
 
آمار سایت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS